Laczkó István írása - AutoRevizor.hu

Lassan prevenciós céllal is írom ezeket a cikkeket, levezetve ezen oldalakon az autó átvizsgálás feszültségét. A kérdésfelvetés költői, választ nem várok rá. Egyre több olyan autóvizsgálatot végzek, ahol negatív eredmény születik. Sokszor azt érzem, hogy nyugatról nyakon öntenek minket a szarral. Képletesen és szó szerint is. Sok a zugnepper (egy-két kocsit behozó), akik mindenféle közteher megfizetése nélkül ontják befelé az országba a vállalhatatlan autókat.

Nézzünk egy kis matekot.

  • 10.000 euró a gépkocsi ára Belgiumban, 110.000 km-es futással
  • 8.500 euróért kapható ugyanaz a márka, felszereltség, csak 80.000 km-el több van benne

Nem is kérdés melyiket veszi meg a drága nepper. Mire hazaér már a kilométer is „stimmel”. Annyit mutat, mint a drágábban árult autóban. 1500 euró tiszta haszon. Így kell ezt csinálni! A becsületes kereskedő pedig egyből komoly árhátrányban van.

Egy példa a fenti esetre. Budapesti autóátvizsgálás, „nagydumás” kereskedővel. Az állapotfelmérés során folyamatosan éreztem, hogy valami nincs rendben. Volt a kocsin egy eltitkolt, de nagyon szépen javított korábbi törés is. Ezt észrevettem, jeleztem az ügyfelemnek, már volt is hőbörgés a kereskedő részéről. Jópofizás megszűnt - mondjuk ezt nem bántam. A motor élő adatait csak nem tudtam párhuzamba állítani a futott kilométerekkel. Egy gyors Google keresés segített. Az alvázszám alapján megtaláltam az autót egy külföldi hirdetési oldalon, ami alapján látszott, hogy majd 70.000 km-t tekertek vissza. Épp csak annyit, hogy beférjen a bűvös 150.000 alá. Itt már nem is volt jelen a kereskedő, sürgősen el kellett mennie… Az autót azóta is hirdetik. Természetesen az alacsonyabb óraállással.

Pest megyei átvizsgálás egy fantasztikus városban...

Szeretek ide járni, sok jó kereskedés található errefelé. És az is, ahova most hozott a sors…

Egy vidéki ügyfélnek keresünk autót, két napja megnézte a szóban forgó darabot, tetszett is neki, de megkért, hogy vizsgáljam át. Ilyenkor számla alapján előre utalással történik a fizetés. Átvizsgálás után pedig hívom az ügyfelemet, beszámolok a látottakról, majd emailben is küldöm az anyagot. Az autónál folyamatosan szól a vészcsengő a fejemben, de nem tudom miért… Apró jelek mindenhol, amik arra utalnak, hogy valami nem stimmel. Nem gyári a kormány, frissen bőrözve. Vajon miért? A futásteljesítmény (130.000 km) nem indokolja. Viszont ehhez képest sok a karc, kopás, kívül-belül egyaránt. Diagnosztikánál olyan korábbi javítások hibakódjai kerültek elő, melyek szintén nem felelnek meg a kilométeróra számláló által mutatott értéknek. Menetpróbánál a váltási érzet is egy többet futott autóra utal. Már biztos vagyok a dolgomban. Visszaadom a kulcsokat, mikor a kereskedő jelzi, hogy jól fogok járni, ha eladják az ügyfelemnek az autót… Ez számomra olyan, mint bikának a vörös posztó.

A vizsgabiztost, a szerelőt, az állapotfelmérőt… Ebből a csúszópénzből már ki lehetne javítani az autó hibáit, vagy legalábbis egy részüket. De nem. Még mindig megvan az a réteg, akinek a korrupció a lételeme. Vidáman lubickol ebben a velejéig rothadt, bűzlő közegben. A honlapon nem tehetem közzé ezeknek az embereknek, kereskedéseknek az adatait, de aki engem bíz meg állapotfelméréssel, nem ilyen helyről fog vásárolni! Ezt garantálhatom.